RSS

Blog

Sa descoperim Romania pe doua roti!-Tura Drighiu-Sinteu-Preoteasa

In sfarsit e primavara, a inceput sezonul de biciclete si e timpul pentru trasee superbe!

Cum biciclistilor satmareni le plac traseele montane, patru prieteni ne-am curatat bicicletele de praf, si am pornit spre localitatea Nusfalau, in cautare de aventura pe Muntele Ses, din judetul Salaj.

Pornirea a fost dimineata, la ora 8:15, din locul de intalnire cunoscut de toti, la benzinaria LukOil de pe B-dul Lucian Blaga, cu masinile.

Sosirea in Drighiu ne-a prins cu ceata si racoare, in jurul orei 9:45. Ne-am echipat si am pornit spre Halmasd, de unde am inceput sa urcam. S-a ridicat ceata, a  iesit soarele si vremea a fost foarte frumoasa pana am ajuns pe creasta, unde vantul de primavara a incercat sa ne tina pe loc, dar  degeaba. Unul dintre noi a avut o ruptura de lant, situatie salvata de Levi, cu o simpla cheita de lant, ceea ce e bine  sa ai la tine in orice tura, deoarece te poate scuti de multi kilometrii de mers pe jos. Peste tot am dat de primavara, flori si mirosul specific al acestui anotimp.

Trecand pe langa Fagetu, ne-am continuat drumul pe creasta, cu urcari si coborari, iar urcari si coborari, cazaturi, dar cum stie si tanarul Cristi, cazi, te ridici si mergi mai departe. Drumul ne-a dus la aceea parte pe care toti o asteptam cel mai mult, o coborare lunga si frumoasa pe un drum de pamant plin de curbe dese, dar suficient de departate sa prinzi viteza. Dupa ce ne-am umplut de adrenalina drumul ne-a dus in Preoteasa.

A urmat o portiune fara multe denivelari, mici dealuri, cu care nu vreau sa va plictisesc, va las sa vedeti in poze ceea ce am incercat sa redau in aceste cateva randuri.

Multumesc  participantilor, Marius C., N. Levy, S. Cristi, si celor care nu au ajuns, care au adormit (se stiu ei),pe alta data…

Lungime traseu: 58,3 km

Durata: efectiv 3:50 h

Diferenta de nivel: 1250 m

Dificultate: 6/10

Gasiti mai multe poze pe pagina noastra de facebook!

Va invitam sa ne impartasiti aventurile voastre pe doua roti trimitandu-ne un e-mail pe adresa contact@louisbike.ro cu o scurta descriere si cateva poze, iar noi le vom publica pe site-ul nostru. Hai sa descoperim locurile superbe din Romania pe doua roti!

Ce marime de bicicleta ti se potriveste?

Exista doua modalitati prin care poti stabili ce cadru ti se potriveste.

Prima se refera la inaltimea ta. Nu uita ca pentru orice tip de cadru se va calcula altfel marimea de care ai nevoie. In acest caz va depinde mult de producator, de geometria folosita la cadrele lor, tipul de echipament, lungimea pipei...


 A doua metoda care este ceva mai precisa se refera la lungimea piciorului tau. Pentru aceasta, am inclus mai jos un tabel cu marimile corespunzatoare. Atenție, lungimea se va măsura dintre picioare și până la sol.

Pentru a testa daca datele masurate de tine au fost corecte, ridica saua la o inaltime medie iar una din pedale (eventual cea din dreapta) coborata la maxim. Urca-te pe bicicleta si pune calcaiul  drept pe pedala. Piciorul ar trebui sa fie intins ca sa poti pedala corect. Asigura-te ca tija de sa este suficient de lunga (in cadru ar trebui sa ramana 1/3 din lungimea acesteia) si daca saua este comoda! 



Citeste mai multe pe Freerider.ro : http://bit.ly/1n2WwWd

Cum sa-ti alegi bicicleta potrivita?

In acest moment exista pe internet diferite si numeroase sfaturi despre cum iti poti alege o bicicleta potrivita. Am incercat sa oferim in acest articol toate informatiile necesare de care trebuie sa tii cont in momentul in care te decizi sa-ti achizitionezi o bicicleta.

De asemenea, articolul poate fi util si pentru detinatorii de biciclete care vor sa treaca la un nivel superior in ceea ce priveste activitatea de biking.

Pentru ce vreau sa utilizez bicicleta?

Ca sa intelegi care dintre biciclete ti se potriveste, trebuie mai intai sa-ti cunosti activitatile. Evident ca exista intotdeauna posibilitatea sa descoperi noi pasiuni, insa acesta este un punct bun de plecare. Iti place aventura sau iti plac plimbarile lejere? Iti place muntele sau esti mai mult pe plaja? In functie de aceste criterii vei putea lua o decizie simpla in ceea ce priveste exploatarea ulterioara a noii tale biciclete.

Acesta fiind punctul de plecare pentru decizia ulterioara, trebuie sa te gandesti cum esti dispus sau cum vei vrea pe viitor sa exploatezi noua achizitie. Bicicletele se impart in patru categorii mari : cursiere, urbane (City Bike), de munte (Mountainbike – prescurtat MTB) si cele dedicate sporturilor extreme (BMX, DirtJump, Downhill, Trial).

Cursiera trezeste emotii celor pasionati de viteza si de performanta pe bicicleta, in general pe distante foarte lungi. Bicicleta urbana iti poate fi un partener util atat in deplasarile prin oras cat si in plimbarile prin parcuri. Iar pe Mountainbike-uri te poti bizui atunci cand abordezi diferite trasee montane sau drumuri forestiere. Bicicletele pentru sporturile extreme apar ca o etapa ulterioara a dezvoltarii tale ca biciclist. Trebuie sa ai o anumita inclinatie catre una din probe, iar aceasta apare in general cu timpul. Sau nu apare niciodata.

Ce buget am disponibil pentru noua mea bicicleta?

Odata ce ti-ai stabilit clar scopul in care vei utiliza bicicleta, vei fi nevoit sa-ti intorci privirea catre buget. Acesta este cel care dicteaza in general calitatea bicicletei pe care urmeaza s-o achizitionezi. O bicicleta foarte ieftina inseamna batai de cap mai tarziu prin prisma faptului ca majoritatea componentelor care o echipeaza, sunt de slaba sau foarte slaba calitate. O bicicleta scumpa iti ofera siguranta unei durabilitati crescute in timp si o perioada mult mai lunga de exploatare.

Insa aici trebuie sa revenim dinnou la primul punct si anume : care este scopul utilizarii acelei biciclete? In cazul in care nu esti pasionat si de abia pasesti in acest domeniu, probabil ca nu vei gasi niciun rost la o cheltuiala mare pentru prima bicicleta. Si nici nu este indicat sa faci asta. Pentru inceput iti poti stabili un buget intre 1.500 si 2.000 de lei, in aceasta suma putand sa gasesti oferte atat pentru biciclete urbane cat si pentru biciclete de munte.

In cazul in care te decizi pentru o bicicleta de munte (Mountain Bike), asigura-te ca aceasta este echipata cu o furca cu amortizor. In segmentul de pret mai sus numit, o furca cu amortizor ar trebui sa fie standard! Poate ca vei intalni si biciclete dotate cu suspensii atat pe fata cat si pe spate in acest buget sau poate chiar mai ieftine. In general este bine sa le eviti datorita calitatii slabe de fabricatie. Poate ca arata bine, insa ulterior vei avea doar batai de cap cu ele.

O bicicleta urbana buna poate fi achizitionata cu un buget care se invarte in jurul sumei de 1.600-2.000 de lei. Pretul unei biciclete de munte calitative porneste de la aproximativ 2.000 de lei si poate ajunge la cateva mii de euro.

Defapt, de unde aceasta diferenta imensa de costuri intre biciclete?

Calitatea fabricatiei, rezistenta sau materialul din care este realizat cadrul, cat si componentele bicicletei dicteaza pretul final al acesteia. Toate acestea insa nu constau doar in aspectul bicicletei. Exista producatori ale caror biciclete arata foarte bine, in schimb durabilitatea acestora lasa de dorit. Vanzatorul din magazin ar trebui sa te consilieze cel mai bine in acest sens. Daca ai intrebari, poti apela oricand la Magazinele de biciclete Loui's Bike din Satu Mare, sau la adresa de mail : contact@louisbike.ro

Materialul cel mai des intalnit este in principiu aluminiul. Pe langa acesta exista titanul, carbonul dar si otelul, care traieste in aceste vremuri o revenire spectaculoasa. Otelul de slaba calitate, altfel cunoscut ca HI -TEN,  intalnit indeosebi pe bicicletele ieftine, este de evitat. 



Articol preluat de pe freerider.ro